Pozycjonowanie, SEO

Co to jest Konwersja?

co to jest konwersja
Konwersja

Na czym polega konwersja?

W Marketingu konwersja jest to działanie podejmowane, przez odwiedzającego Twoją witrynę. Jest to fajna opcja, która zachęca do działania na Twojej stronie internetowej. Aby użytkownik mógł wykonać żądane działania, musisz stronę internetową odpowiednio przygotować.

Istnieją różne rodzaje zyskownych działań, które można zaklasyfikować do sensownych działań, np. Takie jak: zakup produktu, pobranie e-booka lub do darmowego materiału, oglądanie filmów, lub słuchanie materiału audio. Osoba, która korzysta z działań na Twojej stronie idzie w kierunku, żeby stać się Twoim klientem.

Co to jest konwersja?

Nazywamy to konwersją, gdy odbiorca komunikatu marketingowego wykonuje pożądane działanie. Konwersja jest bardzo ważnym miernikiem w ścieżce marketingowej, ale nie zawsze oznacza zakup. Konwersje mogą również nastąpić przed sprzedażą i wskazują, że potencjalny klient przesunął się w dół ścieżki sprzedaży.

Dlaczego konwersje są ważne?

Ponieważ w ten sposób firmy wiedzą, czy ich ścieżki marketingowe działają poprawnie. Bardzo niewielu klientów jest gotowych kupić od pierwszego razu, gdy wylądowali na Twojej stronie internetowej. Konwersje umożliwiają firmom rozróżnienie między użytkownikami zainteresowanymi ich produktami a tymi, którzy nimi nie są; gość, który wykona pożądaną czynność, zmienia się w trop. 

Konwersje mogą również pomóc firmom zidentyfikować problemy z witryną lub ścieżkami marketingowymi. Analizując podróż klienta i znajdując wąskie gardła, marketerzy mogą zobaczyć, co działa, a co nie, jakie źródła ruchu przyciągają najwięcej klientów, a które należy usunąć.

Podsumowując:  mimo że konwersje są ważne, są tylko fragmentem układanki. Kluczem do zwiększenia sprzedaży jest upewnienie się, że odwiedzenie Twojej witryny przez klienta przebiega bezproblemowo, bez żadnych problemów i zastrzeżeń. 

Przykłady konwersji

W przypadku przedsiębiorstw B2B  lub złożonych  operacji B2C  konwersją mogą być wizyty na kluczowej stronie docelowej, wyświetlenia filmu marketingowego, pobranie oficjalnych dokumentów, zapisanie się do newslettera lub przesłanie formularza.

W handlu elektronicznym najczęstszymi konwersjami są subskrypcja newslettera, kliknięcie wezwania do działania  w wiadomości e-mail lub przesłanie formularza kontaktowego na swojej stronie internetowej; oczywiście ostateczną konwersją jest sytuacja, w której użytkownik faktycznie kupuje coś z Twojej witryny.

 

Istnieje wiele taktyk, które pomagają firmom zwiększyć konwersje na ich stronie, od UI / UX i struktury witryny (odwiedzający są zmuszani do zakupu za pomocą wzorców strategicznych) do bardziej subtelnych strategii, takich jak ukrywanie menu, gdy użytkownik zaczyna przewinąć stronę w dół. Istnieje wiele taktyk, które pomagają firmom zwiększyć konwersje na ich stronie, od UI / UX i struktury witryny (odwiedzający są zmuszani do zakupu za pomocą wzorców strategicznych) do bardziej subtelnych strategii, takich jak ukrywanie menu, gdy użytkownik zaczyna przewijać stronę w dół.