SEO lub Search Engine Optimization to proces optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwania Google w celu uzyskania wyższego poziomu ruchu w sieci i poprawy widoczności witryny.
Kiedy używać SEO?
Istnieją dwa kluczowe momenty, w których chciałbyś zastosować SEO w swojej witrynie: kiedy po raz pierwszy uruchamiasz witrynę, a następnie kontynuujesz jako część swojej strategii content marketingu.
1. Kiedy po raz pierwszy uruchamiasz swoją witrynę
Jeśli jesteś w trakcie tworzenia nowej witryny, jednym z Twoich głównych priorytetów powinna być praca nad SEO witryny. W ten sposób, gdy w końcu uruchomisz, Twoja witryna będzie przygotowana i gotowa do pozyskiwania ruchu z Google.
2. Ciągłe jako część Twojej strategii content marketingu
Nawet jeśli masz już stronę internetową, ważne jest, aby na bieżąco pracować nad pozycjonowaniem. W ten sposób możesz nadal uzyskiwać większy ruch i utrzymać widoczność witryny w wynikach wyszukiwania.
Jak działa SEO?
Istnieją dwa główne elementy działania SEO: optymalizacja na stronie i optymalizacja poza stroną.
Optymalizacja na stronie
Optymalizacja na stronie polega na upewnieniu się, że poszczególne strony Twojej witryny są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania Google. Obejmuje to takie rzeczy, jak upewnienie się, że Twoje strony mają właściwe słowa kluczowe, dostarczanie przydatnych i pouczających treści oraz posiadanie przyjaznego dla użytkownika projektu.
Optymalizacja poza stroną
Optymalizacja poza stroną polega na promowaniu Twojej witryny za pośrednictwem zewnętrznych źródeł. Można to zrobić za pomocą takich rzeczy, jak budowanie linków, marketing w mediach społecznościowych i blogowanie gości. big data SEO