Google trends
Marketing Internetowy

Co to jest Google Trends?

Google Trends, wykonaj bezpłatnie audyt swojej strony internetowej

Google Trends

Analizuje część wyszukiwań Google, aby obliczyć, ile wyszukiwań wykonano dla wprowadzonych haseł. Do całkowitej liczby wyszukiwań przeprowadzonych w Google w tym samym czasie. 

Chociaż dane dostarczane przez Google Trends są codziennie aktualizowane, Google zawiera zastrzeżenie. Dane, które generują Trendy, „mogą zawierać niedokładności z wielu powodów, w tym problemów z próbkowaniem danych i różnych przybliżeń, które są wykorzystywane do obliczania wyników”.

Słowa Kluczowe

Możliwe jest zapytanie do pięciu słów lub tematów jednocześnie w Google Trend. Wyniki są wyświetlane na wykresie, który Google nazywa „Indeks liczby wyszukiwań”. Dane na wykresie można wyeksportować do pliku .csv , który można otworzyć w programie Excel i innych aplikacjach arkusza kalkulacyjnego.

Popularne wyszukiwania

Funkcja wyświetla listę 40 najpopularniejszych zapytań w ciągu dnia w Polsce. Dane obejmują unikalnych użytkowników i kolumnę regionów, która pokazuje odsetek odwiedzających z określonego regionu geograficznego. Kolumny „Odwiedzone” i „Również wyszukiwane” pokazują inne witryny i inne wyszukiwane hasła dzięki, którym użytkownicy mogli odwiedzić Twoją stronę

Google Insights for Search

W 2008 r. Google ogłosiło usługę Google Insights for Search, która oferuje bardziej zaawansowane funkcje wyświetlania danych wyszukiwania. Specjaliści od marketingu w wyszukiwarkach mogą korzystać ze Statystyk Google, aby dopracować swoje strategie dotyczące słów kluczowych, ponieważ pozwala im to zbadać cykle wyszukiwania i wzorce dla określonych słów kluczowych oraz popularność słowa kluczowego według lokalizacji i zakresu czasowego.