Pozycjonowanie strony

Pozycjonowaniu podlegają wyniki hybrydowe (sprzężone z Mapą Google) i wyniki organiczne (naturalne, zamieszczone pod wynikami hybrydowymi). Celem pozycjonowania jest konkretna pozycja frazy w wynikach wyszukiwania co może mieć przełożenie na zwiększona ilość klientów odwiedzających stronę www. Skuteczność pozycjonowania zależna jest głównie od algorytmów Google oraz konkurencyjności słów kluczowych, dlatego też tak ważne jest zadbanie o jakość witryny internetowej i odpowiednią, kompleksową optymalizację.

pozycjonowanie stron

Zwiększona widoczność strony internetowej

Pozycjonowana strona staje się widoczna w wyszukiwarce Google w organicznych wynikach wyszukiwania, zgodnie z wybranymi wyrażeniami kluczowymi. Tym samym przekłada się to na zwiększoną klikalność i ruch na stronie. W dużym stopniu wzrost ruchu na stronie ma odbicie w większej ilości zapytań oraz ofert potencjalnych klientów. Pozycjonowanie jest obecnie jedną z bardziej skutecznych możliwości zaistnienia firmy w świadomości internautów, gdyż zdecydowana większość osób poszukujących konkretnych produktów czy usług wykorzystuje do tego celu wyszukiwarkę Google. Marketing internetowy odgrywa więc coraz bardziej znaczącą rolę w dotarciu do odbiorców.

Promowanie witryny

Pozycjonowanie firmy znacząco wpływa na poprawę jej wizerunku w oczach potencjalnych nabywców. Taka firma jawi się jako innowacyjna, nowoczesna i odpowiadająca na potrzeby klientów. Ponadto pozycjonowanie sprzyja budowaniu świadomości marki na rynku i jej rozpoznawalności. Umożliwia ono dotarcie z ofertą do konkretnych odbiorców, którzy mają sprecyzowane zapytania. Istnieje tym samym większa szansa, że nowi klienci skorzystają z usług pozycjonowanej firmy. Ponadto dzięki obecności firmy w Internecie rośnie wiarygodność firmy i poziom zaufania, którym jest obdarzana.

Zwiększenie sprzedaży

Często zdarza się, że potencjał firm jest niewykorzystany i mimo ciekawej oferty nie przyciągają klientów. Pozycjonowanie sklepów internetowych może być najlepszą okazją do zaprezentowania swojego szerokiego asortymentu, na podstawie ogólnych i longtailowych wyszukiwań. W związku z tym pozycjonowanie w Google dla osób prowadzących działalność ma na celu wzrost sprzedaży usług czy produktów poprzez nowy kanał sprzedaży. W większości przypadków wyższa pozycja w wyszukiwarce Google przekłada się na wyższe zainteresowanie firmą i bezpośrednio na większe prawdopodobieństwo sfinalizowania transakcji.

Tani marketing firmy

Pozycjonowanie stron www przy stosunkowo niewielkim budżecie pozwala uzyskać bardzo zadowalające efekty. Jest to niedroga forma reklamy, szczególnie w porównaniu do kosztów linków sponsorowanych Google ADS czy reklamy w telewizji, radiu czy prasie. Ponadto w najlepszych agencjach interaktywnych usługa pozycjonowania płatna jest dopiero po uzyskaniu efektów, a więc gdy wybrana fraza znajdzie się w Top 10 wyników wyszukiwania. Często także klient może ustalić swój maksymalny budżet na pozycjonowanie, w związku z czym ma pewność, że nie zostanie zaskoczony ukrytymi, dodatkowymi kosztami.

Optymalizacja strony

W czasie pozycjonowania strona jest na bieżąco analizowana i poddawana optymalizacji. Wszystko po to, by dostosować ją do zmieniających się algorytmów Google. Tak przygotowana strona staje się przyjazna dla robotów Google, które nieustannie indeksują zmiany na stronach. W związku z powyższym klient ma pewność, że pozycje jego słów kluczowych są nieustannie monitorowane oraz że wszystkie zmiany niezbędne pod kątem pozycjonowania będą wprowadzane na jego stronę.

Zasięg firmy

Pozycjonowana strona ma szerszy zasięg oddziaływania. Szczególnie pomocne może być to dla firm małych, działających na lokalnym rynku, jak też dla dużych przedsiębiorstw posiadających wiele oddziałów rozsianych po całym kraju. Coraz częściej bowiem potencjalni klienci wyszukują firmy w ich dzielnicy lub najbliższym sąsiedztwie, wpisując w wyszukiwarce frazy geolokalizowane. Wygląda na to, że ten trend będzie dominował, prowadząc do coraz większego zawężania wyników wyszukiwania.

Przewaga nad konkurencją

W obliczu obecnej mnogości firm z każdej branży, pozycjonowanie pomaga zyskać przewagę nad konkurencyjnymi przedsiębiorstwami działającymi w konkretnym obszarze. Wybór strategii wymaga szczegółowej analizy branży by uzyskać jak najlepsze wyniki wyszukiwania słów kluczowych, charakterystycznych dla danej działalności. Co istotne w przypadku małych firm, pozycjonowanie lokalne często jest jedyną realną możliwością konkurowania z dużymi korporacjami. Ponadto pozycjonując stronę mamy pewność, że na bieżąco monitorujemy działania konkurencji i od razu na nie reagujemy, w efekcie czego możemy stać się liderem w naszej branży.

Długotrwały efekt

W odróżnieniu od reklam ADS, pozycjonowanie daje długofalowe i stabilne efekty. Pierwsze efekty pozycjonowania widoczne są po kilku tygodniach od rozpoczęcia optymalizacji strony. Pozycjonowanie, choć wymaga nieustannej pracy pozycjonerów, jest inwestycją nastawioną na zwiększenie atrakcyjności oferty przedsiębiorstwa w dłuższej perspektywie czasowej. Poniesiony koszt często zwraca się zwielokrotniony. Co więcej, nawet po zakończeniu pozycjonowania efekty w wyszukiwarce utrzymują się przez pewien czas.

Wiarygodność

Warunkiem wstępnym pozycjonowania jest optymalizacja strony. Wiąże się z tym konieczność przygotowania przejrzystej strony internetowej, opartej o wartościowe teksty. Dobrze wypozycjonowana strona ma czytelny układ, odpowiednio przygotowane podstrony, strukturę i design. Taka strona staje się wartościowa nie tylko dla robotów Google, ale przede wszystkim dla klientów, którzy doceniają estetyczność i funkcjonalność strony. Rozwój strony i nieustanne podnoszenie jej jakości wpływa zaś bezpośrednio na wzrost ruchu na stronie.

Strategia firmy

Pozycjonowanie może stać się ważną częścią kampanii marketingowej firmy. Uzupełnione o content marketing czy działania w sferze social media może wzmocnić cel rynkowy przedsiębiorstwa, jakim jest dotarcie do jak największej ilości klientów, ekspansja firmy czy rozwój nowych produktów, a tym samym w dalszej perspektywie wzrost prestiżu marki. Posiadanie kompleksowej strategii sprzedażowej w znaczący sposób wpływa na wzrost zaufania klientów i sprawia, że klienci bardziej utożsamiają się z marką.

By osiągnąć wymienione wyżej korzyści, pozycjonowanie powinno odbywać się bezpiecznymi metodami. Etyczną metodą pozycjonowania jest pozycjonowanie w oparciu o White Hat SEO, tzn. w zgodzie z wytycznymi Google dla webmasterów. Oznacza to dbanie o użyteczność strony, unikalność tekstów oraz wartościowe linki tak, by roboty Google sklasyfikowały domenę na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Indeksacja stron odbywa się nieustannie, a algorytmy w coraz lepszym stopniu potrafią wyszukiwać strony dostosowane do zapytań odbiorcy.

Zaletą dbania o wartościowe teksty na stronie jest szansa na podlinkowanie jej na innych stronach o wysokiej jakości, np. związanych tematycznie z naszą stroną. Ponadto stosując się do wytycznych pozycjonowania zapewniamy bezpieczeństwo stronie i chronimy ją przed karami od Google. Strona pozycjonowana w oparciu o takie sposoby staje się również atrakcyjna dla internautów i generuje zwiększony ruch. Działanie w oparciu o wytyczne sprawia, że dodajemy rzeczywistą wartość do globalnej sieci.

Zaletą dbania o wartościowe teksty na stronie jest szansa na podlinkowanie jej na innych stronach o wysokiej jakości, np. związanych tematycznie z naszą stroną. Ponadto stosując się do wytycznych pozycjonowania zapewniamy bezpieczeństwo stronie i chronimy ją przed karami od Google. Strona pozycjonowana w oparciu o takie sposoby staje się również atrakcyjna dla internautów i generuje zwiększony ruch. Działanie w oparciu o wytyczne sprawia, że dodajemy rzeczywistą wartość do globalnej sieci.